Tuesday Business Network: Udržitelnost: Nezbytná součást PR strategie?
Ve vzduchu je cítit velká společenská změna a vypadá to, že pro ni naplatí žádné hranice. Udržitelností žijí velké nadnárodní korporace, stejně jako lokální start-upy. Zero waste, green, sustainable, eco-friendly a upcycle jsou zkrátka buzzwordy, které se prolínají napříč různými obory podnikání.
S velkou změnou přišel například i řetězec potravin Tesco. Možná jste zaregistrovali kauzu s prázdnými regály, kdy společnost chtěla upozornit na problém vymírání včel a motýlů. Ani v tuzemsku však firma nezůstává s aktivitami okolo udržitelnosti pozadu. S velkým ohlasem se setkala snaha věnovat přebytky jídla potřebným a snížit tak plýtvání potravinami. Řetězec se rovněž snaží balit produkty vlastní značky do ekologičtějších obalů a začal se sortimentem džusů a smoothie.
Pozadu nezůstává ani nábytkářský gigant IKEA. Jeho snahy o ekologický a udržitelný byznys zahrnují poměrně početnou plejádu aktivit, které navíc podpořila masivní kampaní. Výrobce a prodejce nábytku tak například sází na veganskou stravu, bazar s vlastním nábytkem a dělí se o rady, jak si doma vypěstovat vlastní bio zeleninu. Hledá ale také způsoby, jak šetřit energii, jak zamezit plýtvání vodou a recyklovat odpad. O všechny tipy se pak se zájemci dělí na svém webu.